maak kennis met ons Lab

Design thinking, gewoon doen!

Design thinking is een creatieve en procesmatige benadering voor verandering en innovatie, waarbij de mensen waarvoor je ontwerpt centraal staan. Ervaar wat het oplevert wanneer je in co-creatie oplossingen bedenkt op basis van de échte behoeften van de eindgebruiker. Inzicht in de wensen, behoeften, motivaties en gedrag staan centraal binnen alle fases van het ontwerpproces. Zo creëer je waardevolle producten, services of ervaringen. Zowel binnen de profit als non-profitsector. Vraagstukken als een customer journey met impact, het faciliteren van je achterban om milieubewuster te leven, of het werven van jong talent binnen de technologiebranche. Door de methodes van design thinking toe te passen ontwerp je sneller en gerichter oplossingen met impact.

 

inzicht in de eindgebruiker

UX/CX audit

Hoe is het eigenlijk om klant te zijn bij jouw organisatie? Hoe ervaren mensen jouw product of service? Wat houdt potentiële klanten tegen? Waar haken ze op aan en waar haken ze op af? Wat voor gevoel hebben ze bij jouw merk? Zoveel vragen zoveel onderzoeksmethoden.

Elk vraagstuk en elke fase binnen het ontwerpproces vraagt om een andere onderzoeksmethode. RaisingResults weet wat er nodig is om een compleet beeld te krijgen van de eindgebruiker. Met bijvoorbeeld focusgroep sessies met klanten en usability tests creëren we de opstap naar het genereren of optimaliseren van ideeën en oplossingen.

Behoeften van je klant in beeld via klantreizen

customer journey mapping

Hoe oriënteren klanten of donateurs zich, met wie praten ze, wat doen ze, en hoe denken ze? Welke kanalen gebruiken ze? En welke boodschap past ze goed?

Dit zijn zomaar wat vragen die de revue passeren zodra je start met Customer Journey Mapping. Door klantreizen stap voor stap in kaart te brengen leer je meer vanuit de klant of donateur te denken. Zo zie je sneller waar een klant of donateur precies behoefte aan heeft en kun je de marketing en communicatie van jouw organisatie hierop afstemmen. Het gevolg is een betere klantervaring, hogere conversie, meer tevredenheid en meer klantfocus in jouw organisatie.

Een écht goede customer journey moet je mét je achterban maken. Hoe ervaren zij jouw uitingen? Zijn ze relevant, en dragen ze bij aan meer verbondenheid met jouw organisatie en missie? Waar lopen ze vast, en waar worden ze heel blij van? Wat missen ze, en wat inspireert hen? Laat daarom niet alleen huidige donateurs of klanten bij je aanschuiven, maar ook potentiële en ex-klanten of -donateurs.

creatieve brainstorm

Ideation

Samen gaan we zoveel mogelijk ideeën genereren! Vereisten voor een goede brainstorm?

  • Een compleet beeld van de eindgebruiker.
  • Een brainstorm team met een goede mix van experts, gebruikers, afdelingen en andere stakeholders.
  • En héél veel post-its.

RaisingResults faciliteert deze creatieve brainstorm, om de juiste output te krijgen. Binnen onze aanpak, geinspireerd door de Google Design Sprint, selecteren we passende ideation methodes om creativiteit en besluitvorming te faciliteren.

Je oplossing

concept ontwikkeling

Om van veel ideeën tot één goed uitgewerkt concept te komen gebruiken we methodes uit de Google Design Sprint. Specialisten van RaisingResults vertalen het idee naar een concreet actieplan dat alle fases van het See-Think-Do-Care model beslaat. Welke proposities gaan we testen, welke kanalen gaan we inzetten en hoe ziet de customer journey er uit?

 

 

je oplossing testen

Prototyping

Hoe weet je snel of jouw oplossing de juiste is? Voordat je veel geld uitgeeft aan het bouwen en implementeren van deze oplossing. We gaan testen met prototypes! In één dag maken we jouw oplossing tastbaar, zodat we deze kunnen voorleggen aan je doelgroep. Samen met de specialisten van RaisingResults ontwerp je het juiste prototype waarmee je de juiste feedback ontvangt om jouw oplossing nog steviger neer te zetten.

Design Thinking in één dag!

Je wilt Design Thinking zelfstandig kunnen toepassen in je werk of organisatie? Doe dan de Design Thinking training in 1 dag! Na het volgen van de training ben je in staat het Design Thinking proces in te richten en tot waardevolle innovaties te komen.

maak kennis met ons Lab

Onze aanpak in 5 stappen

Design thinking is een steeds belangrijker instrument voor verandering en innovatie. Het is gaaf om te ervaren wat het oplevert wanneer je in co-creatie oplossingsscenario’s bedenkt op basis van de echte behoeften van de betrokken stakeholders. Zo maak je het verschil en werk je samen aan oplossingen van dynamische, complexe vraagstukken.